Om Bylauget

Om Sæby Bylaug

Sæby Bylaug blev stiftet i 1972 med det formål at tage hånd om byens fælles områder – som gadekæret og andre fælles faciliteter – og fungere som talerør over for kommunen. Gennem årene har bylauget også stået bag en lang række sociale arrangementer, som har været med til at styrke fællesskabet i byen.


Bylauget valgte lindetræet ved putstenene på trekanten som sit logo – et symbol på rødder og sammenhold. Kommunen stillede den gamle gymnastiksal og forskole til rådighed som bylaugshus, hvor mange af vores aktiviteter i dag finder sted.


Sæby hørte oprindeligt under Krabbesholm Gods, og det var godsejer Nicolay Abraham Holten, der i 1830 lod skolen opføre til fæsternes børn. Skolen var i brug frem til 1969 og har siden haft mange funktioner – blandt andet som sygekassekontor, bibliotek og senest lokalhistorisk arkiv. I 2015 flyttede arkivet ud, og efter en pause blev bygningen igen taget i brug – nu som hjemsted for Bylauget.

Bestyrelsen

Inga Steffensen

Oldermand

Pia Illum Nielsen

Sekretær og Facebookadministrator

Jette Moll Christiansen

Kasserer

Henning Kristensen

1. suppleant

Torben Moll Christiansen Bygningsansvarlig og ansvarlig for udendørsarealer

Flemming Nielsen

2. suppleant

Lone Jensen

Webmaster

Signe Johansen

Jørdis Nielsen

Kontakt os!


Velkommen til Sæby. Kontakt os for mere information.

Regnskab og administration: adm@saebybylaug.dk

Udlån af Sæby Gamle Skole: udlån@saebybylaug.dk

Følg os på Facebook